همه چیز از همه جا

هر انچه که فکرش را بکنید

همه چیز از همه جا

هر انچه که فکرش را بکنید

رنگها در طراحی سایت



 

انتخاب رنگهای صحیح برای طراحی سایت، به همان میزانی اهمییت دارد که انتخاب گرافیک و مطالب برای سایت مهم می باشند. این مقاله به بحث پیرامون فاکتورهای موثر در انتخاب رنگ برای استفاده در سایت می پردازد. 

رنگها تاثیر زیادی بر مردم دارند. برخی از رنگها می توانند عواطف گوناگونی را در مردم ایجاد کنند. عکس العملهای عاطفی می تواند تصویر شرکت شما را در ذهن بینندگان خود تحت تاثیر قرار دهد که به نوبه خود می تواند تاثیر بسزایی روی برند شرکت شما داشته باشد.

چنانچه شبهاتی در تاثیر رنگ بر عواطف دارید، بهاین مطلب دقت کنید: "غول چشم سبز"، "چشم قرمز"، یا "خاطره سیاه رنگ". غول چشم سبز، مرتبط با حسادت، چشم قرمز، به معنای شخصی خشمگین و خاطره ای سیاه رنگ به معنای افسردگی است. انسانها رنگها را به عواطف گوناگونی نسبت می دهند. علم ثابت کرده است که رنگهای مختلف می توانند انسانها را خوشحال، ناراحت، راحت، خشمگین، به وجد یا به ترس آورند.

هر چیزی که بتواند در انسانها این پاسخها را بوجود آورد، نیازمند آن است که با دقت بیشتری در طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد. رنگها تمایل دارند تا بصورت "طبیعی"، "گرم" یا "سرد" طبقه بندی شوند. در نتیجه اجازه دهید نگاهی به آنها بیاندازیم.


رنگهای طبیعی
سفید – سفید به معنای خلوص و شفافیت است. در برخی فرهنگها، سفید رنگ مرگ است در حالیکه در برخی دیگر از فرهنگها، سفید رنگ امید و ازدواج است.

خاکستری – خاکستری از اطمینان و محافظه کاری نشات می گیرد. سایه های خاکستری، از مرسوم ترین رنگها برای لباسهای رسمی کار هستند.

قهوه ای – قهوه ای به معنای زمین، خانه و خانواده است.

سیاه – سیاه به منزله بزرگنمایی قدرت، شکوه و پیچیدگی است. در برخی فرهنگها، سیاه به معنای مرگ است.

رنگهای گرم
قرمز – قرمز رنگی مطلوب برای جلب توجه است. و این همان دلیلی است که چرا از این رنگ برای نامه های تبلیغاتی استفاده می شود تا نکات ویژه مورد تاکید قرار گیرند. قرمز سمبولی برای خشم، تخطی، شهوت و هوس است و می تواند واقعا فشار خون افراد را بالاتر برد.

زرد – زرد به معنای ضعف یا ترس و همچنین گرما و خوشحالی است.

نارنجی – نارنجی به مرتبط با اشتهای افراد است.

صورتی – صورتی معمولا نشان دهنده معصومیت، زنانگی و عشق است.

رنگهای سرد
آبی – آبی اثر بی صدا بودن در افراد را دارد. آبی به منزله هوش و اعتماد است. جالب است بدانید که بسیاری از سازمانهای مالی و پزشکی از تم های آبی استفاده می کنند. آبی می تواند همچنین جلوگیرنده اشتها باشد.

سبز – در حالیکه سبز به معنای حسادت، حریص بودن و بی تجربگی است، ولی همین رنگ به معنای پول و ثروت نیز می باشد.

ارغوانی - ارغوانی نشانه ای از خلاقیت است. سایه های تیره تر از این رنگ، در زمانهایی از تاریخ، مختص به دربار و پادشاهان بود و سایه های روشنتر آن معمولا با عشق مرتبط هستند.

رنگهای Web Safe
لامپهای خلا، LCD و تلویزیون پلاسما، هر کدام، رنگها را بگونه ای متفاوت نشان می دهند. 216 رنگ وجود دارد که می تواند در هر نوع صفحه نمایشی و در هر نوع مرورگزی به شکلی یکسان نشان داده شوند. این 216 رنگ، رنگهای Web Safe نامیده می شوند. چنانچه پیوستگی در رنگها مهم باشد، شما می بایست تنها از رنگهای Web Safe در سایت خود استفاده نمایید.
طرحهای رنگ
طرحهای رنگ می توانند ترکیبی از یک رنگ، رنگهای مکمل، یا رنگهای متضاد باشند.

تک رنگ: طرحهای تک رنگ از چندین سایه مختلف با شدتهای مختلف رنگ بر روی پیش زمینه ای سیاه و سفید می باشد. بعنوان مثال، چنانچه بخواهید از یک طرح رنگ قرمز استفاده کنید، می توانید از هر چیزی بین روشنترین صورتی تا قرمز تیره مایل به مشکی، استفاده نمایید.

رنگهای مکمل: طرح رنگهای مکمل از دو یا تعداد بیشتری از رنگهایی استفاده می کنند که در کنار هم مناسب می باشند و ترکیبی مطبوع را تولید می کنند که برای سلیقه بیشتر افراد مناسب است. یکی از رنگها ممکن است غالب باشد و رنگ دیگر مکمل آن باشد.

رنگهای متضاد: طرح رنگهای متضاد از دو یا تعداد بیشتری رنگ غالب استفاده می کنند تا یک "اثر چشمگیر" تولید شود. بعنوان مثال، استفاده از صفحه ای با پیش زمینه آبی تیره و قابی با رنگ قرمز سیر اطراف یک محدوده متنی با رنگ پیش زمینه سفید و فونت سیاه، نوعی از طرح رنگ متضاد است.

طراحان سایت نیاز دارند تا در هنگام استفاده از رنگهای متضاد دقت کنند چراکه برخی از ترکیب ها، منجر به اثر ارتعاش خواهند کرد نظیر متن قرمز روی پیش زمینه آبی که می تواند به چشمان برخی افراد صدمه وارد کند. ترکیبات دیگری نیز وجود دارند که استفاده از آنها چندان مطلوب نمی باشد.
چهارچوب کلی رنگ ها
چهارچوبی که در زیر آمده است پیشنهادهایی می باشند که می بایست در ساخت و طراحی صفحات در نظر گرفته شوند تا برای همگان خوانا باشد.

متن باید خوانا باشد. واضح است که سیاه روی سفید، انتخابی پیش فرض است ولی ترکیبات دیگر نیز می توانند مناسب باشند. سفید یا زرد یا رنگهای روشن دیگر نیز روی پیش زمینه های سیاه یا تیره مناسب می باشند. ولی زرد، سبز یا خاکستری روی سفید مناسب نمی باشند.

از رنگهایی استفاده کنید که برای چشم جذاب و مطلوب هستند.

رنگهایی را انتخاب کنید که تصویری را که می خواهید به بازدید کنندگان تان بدهد.

برای رنگهای پیوسته در همه مرورگرها، از رنگهای Web Safe استفاده نمایید.

از تصاویری با شدت رنگ معمولی برای پیش زمینه استفاده نکنید. این کار سبب خواهد شد تا خوانایی متن کاهش یابد. چنانچه از تصویری استفاده می کنید، آن را با ویژگی watermark استفاده نمایید.

رنگها می بایست در صفحات سایت شما، متحدالشکل باشند تا برندی را برای سایت تان خلق کنند و به بازدید کنندگان این حس را القا کند که آنها هنوز روی سایت شما هستند.

وقنی سایت طراحی می کنید، تم رنگی را انتخاب کنید، این موضوع به همان میزان اهمییت دارد که المانهای گرافیکی و مطالب سایت اهمییت دارند. ظاهر کلی سایت، حس بازدید کنندگان سایت را مشخص خواهد کرد و می تواند مشخص کننده تفاوت میان موفقیت و شکست در طراحی سایت و سئو  باشد.

منبع: مقاله رنگها در طراحی سایت از سایت ایفانت

طراحی وب سایت



نیازسنجی (مهمترین قسمت پروژه)
به این معنی که شما باید ببینید برای چه نوع شرکتی، سازمانی و یا تجارتی قصد طراحی  سایت دارید. مسلما وب سایت یک ارگان دولتی با وب سایت نمایندگی شرکت X در ایران تفاوت های بسیاری خواهد داشت.در صورتیکه قرار است وب سایت فوق بصورت روزانه آپدیت شود مسلما باید برنامه نویسی دینامیک و دیتا بیس  و سئو پشت سر آن باشد. اما اگر قرار است وب سایت فوق سالی ۲ بار آپدیت شود بهتر است طراحی بصورت استاتیک انجام گیرد.
نکته بسیار مهم : باید این نکته را بدانید که چیزی که باعث تداوم کسب و کار و رونق در آن میشود رضایت مشتری است. مطمئن باشید که بهترین مشتریان شما کسانی هستند که توسط مشتریان راضی شما به شما معرفی شده اند. از نقطه نظر بازاریابی بهترین نوع تبلیغ، تبلیغ دهان به دهان میباشد. پس سعی کنید که نیاز واقعی مشتری را پیدا نمایید و دقیقا چیزی که احتیاج دارد را برای او طراحی و آماده نمایید. به صرف اینکه تخصص شما برنامه نویسی asp.net میباشد نباید به تمام مشتریانتان پیشنهاد برای داشتن وب سایت دینامیک بدهید. 
۲- ابزار سنجی
باید بدانید برای طراحی وب سایت فوق از چه نرم افزارها و یا برنامه ها و چه نوع زبان برنامه نویسی استفاده نمایید. برای شرکتی که کار آن تولید محصولات غدایی مخصوص کودکان است لازم است وب سایتی طراحی نمایید که در آن فلش بکار رفته باشد. شاید شما در طول این مرحله متوجه بشوید که برای ساخت وب سایت مورد نظر نیاز به برنامه نویسی میباشد که شما به آن آگاهی ندارید، اما کار خوب و تر تمیز را فدای نا آگاهی خود ننمایید. مطمئن باشی حتی اگر آن کار را انجام ندهید بهتر از این است که کار را خراب یا کاری که باب میل مشتری نباشد تحویل دهید. اما زمانی میرسد که شما دست رد به سینه هیچ کاری نخواهید زد. اشتباه نکنید، آن زمانی نیست که شما به تمام زبانهای برنامه نویسی آگاهی پیدا کرده اید، آن زمانی است که دور شما پر است از برنامه نویسان و طراحان مجرب و با دانشی در تمام زمینه ها. مزیت این کار این است که اگر شما کارها را به خود محدود نمایید خیلی زود حجم زمانی کاری شما پر میشود اما میتوان کارها بصورت گروهی انجام داد. مطمئن باشی این روش بسیار بهتری است.
۳-تهیه Porposal
بعد از ۲ مرحله فوق نوبت به تهیه Proposal می رسد. بزرگترین مشکل مشتریان این است که دقیقا نمی دانند به چه نوع وب سایتی و با چه نوع شکل و شمایلی نیاز دارند. شما پس از بررسی کسب و کار و خواسته های مشتری با دادن یک Prposal به ایشان، او را در راه انتخاب خواسته اش کمک و یاری نموده اید.سعی کنید سایتهای مشابه کار او در سطح ایران و بین المللی برای او پیدا کنید و اجازه بدهید با دیدن وب سایتهای فوق دید و نگرش بازتری نسبت به قضیه پیدا کند. سعی کنید از قبل Proposal هایی برای کارهای مختلف از قبل آماده داشته باشید و برای هر پروژه فقط آنرا با توجه به خصوصیات آن پروژه خصوصی سازی نمایید .
۴-پیاده سازی و اجرای
بعد از عقد قرارداد نوبت به پیاده سازی کار میرسد که بیشتر صحبت ما در این قسمت و در باره نحوه ساخت اصولی قالب یا Template سایت میباشد. روشی که امروز برای شما قصد بازگو کردن دارم برای وب سایت شرکتهای تجاری( اعم از استاتیم و دینامیک) کاربرد دارد. شما باید بدانید که قالب یک سایت با توجه به حجم کار و نیاز مشتری میتوانید شامل ۴ یا ۵ بخش و به شکل زیر باشد :
۱-Header
در این قسمت بنر سایت شما به همراه لوگو و sLogon(شعار شرکت) قرار خواهد گرفت
۲-Navigation Bar
لینک صفحات شما مانند : صفحه اصلی-خدمات-مشتریان-درباره-تماس و . . . قرار میگیرد
۳-Slide Bar
در ابن قسمت هم میتواند لینک صفحات و تبلیغات کادر مخصوص Login و . . . قرار بگیرد
۴-Content Bar
در این قسمت توضیحات مربوط به هر صفحه قرار میگیرد
۵-Footer
اطالاعاتی در باره Copy Rights، قوانین استفاده از سایت،شرکت طراح و . . . قرار میگیرد
نکته مهم : سایت با توجه به حجم اطلاعات میتواند دارای ۲ Navigation Bar باشد . اما اگر حجم صفحات و تعداد آنها کم میباشد از بین بخش ۲ و ۳ بهتر است ای یکی از آنها استفاده نمایید.یعنی Navigation Bar شما یا افقی باشد یا عمودی. بعد از مشخص شدن اینکه لایه بندی سایت شما به چه ترتیبی خواهد بود باید ۲ یا ۳ عدد قالب برای مشتری طراحی کنید. در قسمت آینده " نحوه طراحی قالب سایت در فتوشاپ" نحوه تبدیل قالب تهیه شده در فرمت PSD به HTML را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. اما بدانید که لازم است قبل از شروع هر کاری در باره آن کار و ویژگیهای آن بطور کامل تحقیق و توسعه بعمل بیاورید تا از برگشتها و دوباره کاریها اجتناب نمایید .

 منبع: مقاله طراحی وب سایت از سایت ایفانت

طراحی سایت ، تجارت الکترونیک



وب سایت های تجارت الکترونیک، شخصیت منحصر به فرد خود را دارند طراحی سایت شده است که منجر به بازدید کننده به یک کار ساده - خرید اینترنتی. یک طراح وب نیاز به در نظر گرفتن انواع از اصول فروش آنلاین در حالی که طراحی یک وب سایت تجارت الکترونیک است. در این مقاله ما سعی خواهیم کرد نگاهی به برخی از جنبه های مهم طراحی است که شما باید در یک وب سایت تجارت الکترونیک را به.

  بسیاری از شما احتمالا در حال حاضر پرسیدن چرا طراحی  سایت تجارت الکترونیک از هر طراحی وب سایت های دیگر متفاوت است. همه آنها باید به صورت جذاب، به خوبی سازماندهی شده و با استفاده از رنگ مناسب که متناسب با روح وب سایت و غیره. غریزه شما خوب هستند. با این حال یک نگاهی از نزدیک در برخی از وب سایت های تجارت الکترونیک موفق به تفاوت مفهومی هستند که به طور معمول در یک وب سایت تجارت الکترونیک موفق را نشان می دهد.

یک وب سایت تجارت الکترونیک نیاز به پیروی از برخی اصول فروش:

به کاربر تجربه ای لذت بخش در خرید آنلاین خود را.
برخی از شما با ارائه اطلاعات کافی در مورد که صاحب وب سایت است و به همین دلیل آنها باید مورد اعتماد.
وب سایت باید آسان برای استفاده. اگر آن نمی باشد، بازدید کنندگان را به رقیب خود بروید.


این اصول جدید هستند. همه ما می دانیم این اصول از روز ما را به تجارب روز در مرکز خرید، مرکز خرید و هر بازار دیگری است که انتظار ما برای باز کردن کیف پول ما. چالش بزرگ برای یک طراح وب، این است که چگونه می توان به ترجمه آن دسته از تکنیک های بازاریابی مرسوم به دنیای مجازی اینترنت است. من مطمئن هستم که همه شما متوجه شده است که در اغلب سوپر مارکت ها ایستاده نان است که در انتهای ساختمان قرار می گیرد، با این حال شما می توانید بوی نان تازه در ورودی (گاهی اوقات آنها حتی استفاده از یک مجرای هوا مخصوص به حمل رایحه) است. که به عمد انجام شده است. بازاریابان با استفاده از حس بویایی ما به ما از طریق فروشگاه که در آن ما به همه انواع موضوعات وسوسه انگیز قرار جلب به عنوان ما به قرص نان.

چگونه می توانم در یک مسیر imaginarily قرعه کشی در یک صفحه وب؟ مسیر طراحی شده برای هدایت بازدید کننده به آنچه که شما می خواهید او را به انجام ... خرید آنلاین. بر خلاف سوپرمارکت وب سایت ما بدون بو می باشد. در یک وب سایت از راه دور از یک نقطه به نقطه دیگر است که تقریبا یکسان است، به طوری که خروج این است که همیشه در سمت راست وجود دارد. در وب سایت شما می توانید سعی کنید "قفسه" در راه شما فکر می کنم بهترین افشای بازدید کننده به بسیاری از محصولات خود را به منظور، اما همیشه وجود دارد احتمال وجود دارد که او را به یک برش کوتاه به یک صفحه دیگر که همچنین می تواند راه را پیدا خاموش سایت شما.

همانطور که می توان، اگر چه قرار دادن محصولات خود را در وب بسیار ساده تر است و سپس اجاره فضا و باز کردن یک سوپر مارکت است. با این حال، فروش محصولات خود را بر روی وب سایت می تواند مشکل باشد.

تجارت الکترونیک طراحی وب سایت در بسیاری از بازدید کنندگان به صفحه سمت راست در یک کلیک یا دو منجر شود. گاهی اوقات طراحان وب خواهد شد استفاده از تکنیک های که برای غیر، وب سایت های تجارت الکترونیک هرگز در نظر گرفته شود. هر کس دیده است حداقل یک وب سایت فروش نامه. بر روی صفحات وب این لینک تنها به فرم سفارش است. فروش حروف معمول ترین وب سایت تجارت الکترونیک نمی کند چرا که آنها معمولا فروش یک محصول. است که اجازه می دهد تا طراح وب سایت توانایی بزرگ نمایی اصل و با یک کلیک آن را یک مزیت است. تمام حقایق در مورد این محصول ارائه شده اند به کاربر است که روش های هوشمند در حالی که هر چند خط او گزینه وجود دارد که با کلیک بر روی فرم سفارش است. اگر او هنوز متقاعد نشده است، او را گزینه ای را برای ادامه به خواندن حقایق بیشتر و نظرها در مورد محصولات داشته باشد. باور کنید یا نه، کسانی که خرید و فروش وب سایت های نامه در واقع فروش است.

"چه در مورد فروشگاه آنلاین فروشگاه آنلاین باید به مقابله با بیش از یک محصول است. البته، تعداد بیشتری از محصولات را افزایش می دهد پیچیدگی از وب سایت است. وب سایت های تجارت الکترونیک پیچیده، استفاده از انواع فن آوری های شخصی در تلاش برای تعیین بهترین انتخاب از محصولات برای ارائه به بازدید کنندگان است. فن آوری های شخصی هستند، بخش عمده ای از وب سایت های تجارت الکترونیک پیشرفته است. با این حال این موضوع فراتر از محدوده این مقاله است. هوش و ذکاوت از تکنولوژی شخصی وب سایت تجارت الکترونیک تأثیر عمده ای در طراحی آن است. برای اولین بار به استفاده از چنین فن آوری Amazon.com بود که تصمیم گرفت به فشار کتاب مشتری خود را به بازدید کنندگان بر اساس سفارشات گذشته که بازدید کننده را همراه با آمار آنها در همه ی بازدید کنندگان استفاده می شود برای پیش بینی آنچه که کسی که به دنبال در یک کتاب خاص نیز ممکن است علاقه مند به جمع آوری کرده بود در خواندن. امروز، هدف این است که سعی کنید برای پیش بینی آنچه که برای ارائه به کاربر در اولین بازدید خود را به عنوان خوب.

تجارت الکترونیک طراحی وب سایت نیز در مورد طرح. یکی از جنبه های مهم این است که در آن چشم کاربر نگاه اول در هنگام دسترسی به یک صفحه وب می باشد. بسیاری از تحقیق در مورد این موضوع انجام شده است. بیشتر تحقیقات نشان داد که منطقه سمت چپ میانه، بیشترین توجه را به خود جلب و به دنبال آن مرکز از صفحه جذب. با استفاده از این تکنیک ها، طراحان وب سعی می کنید به منظور جلب "راه رفتن در مسیر" برای چشم بازدید کنندگان، بسیار شبیه به آنچه در سوپر مارکت انجام شد. طراح وب تجارت الکترونیک تجربه می دانید که چگونه برای ایجاد طرح های دیدار کسانی که خواسته.

اگر شما در مورد به باز کردن یک وب سایت تجارت الکترونیک و یا شما اکنون یکی خود، مطمئن شوید که شما را در درک اصول طراحی وب سایت برای فروش آنلاین. در نظر بگیرید مشاوره با طراح وب سایت با تجربه ترجیحا کسی که دارای تجربه با وب سایت های تجارت الکترونیک  و سئو است.

منبع مقاله ی طراحی سایت ، تجارت الکترونیک از سایت ایفانت

اهمیت صفحه درباره ما در طراحی سایت ها



اینترنت به نماد “حفظ مساوات” تبدیل شده است: در پنجره یک مرورگر همه شرکتها، بدون توجه به کوچکی و اندازه خود، میتوانند به خوبی یک شرکت بزرگ، با سابقه طولانی در کیفیت و ارایه خدمات، به نظر برسند. این وضعیت، صاحبان مشاغل کوچک را به چالشی طراحی سایت بااهمیت فرا میخواند: چگونه میتوانیم مشتریان بالقوه خود را از این بابت قانع کنیم که شرکت ما شرکتی کلاهبردار و با زمینه فعالیت غیراخلاقی نیست؟ بهترین راه حل، استفاده از یک صفحه کاملا سازمانیافته “درباره ما” است.
این صفحه نباید فقط شرکت را به مشتری معرفی کند، بلکه باید ورای هرگونه شک و تردید، به شرح دلایل اعتماد مشتری به شرکت شما بپردازد.اغلب، این موضوع به معنی پاسخگویی به شش سوال مهم زیر است که از طرف بازدید کننده وب سایت شما مطرح می شود:

? چه کسی گرداننده این وب سایت است؟
امروزه مردم از شرکتهای بزرگ و مقرراتی و نگرش قدیمی و شعار گونه “تماس شما برای ما مهم است” خسته شدهاند. شما میتوانید به عنوان مالک یک شرکت کوچک، توجه شخصی را به مشتری خود داشته باشید که آنها از هیچ شرکت بزرگی دریافت نمیکنند. این پیغام را در صفحه “درباره ما” بگنجانید. از صحبت درباره خود و علاقه شغلی خود هیچ واهمهای نداشته باشید و البته میتوانید عکس خود را نیز ضمیمه کنید. پیام اصلی شما این است که در پس زمینه کسب و کار شما فردی واقعی قرار دارد که به مشتریان خود از صمیم قلب اهمیت میدهد.

? آیا این یک کسب و کار واقعی است؟
شاید بهترین روش پاسخ به این سوال این است که آدرس پستی کامل خود را در سایت قرار دهید. حتی اگر مشتریان شما هیچ وقت به دیدن شما نیایند، نکته اطمینان بخشی درباره مکان حقیقی شرکت شما وجود دارد. یک آدرس پستی به مشتریان احتمالی شما نشان میدهد که چیزی برای پنهان کردن ندارید. آدرس تماس خود، شامل آدرس پستی را در نقطهای مشخص در صفحه “درباره ما” قرار دهید.

? آنها از چه روشهایی پول درمیآورند؟
همه شما با عبارت کلیشهای “اگر چیزی بیش از حد لزوم خوب به نظر برسد حتما به درستی آن شک کن” آشنا هستید. اگر طرح فعالیتهای خود را برای بازدیدکنندگان آشکار نکنید، به عبارت دیگر اگر به آنها نگویید که از چه راهی کسب درآمد میکنید، اولین سوالی که به ذهن آنها خطور میکند این است:”مشکل چیست؟” اگر شرکت شما تولیدات رایگان زیادی عرضه میکند یا این که قیمت اجناس شما در مقایسه با رقبا بسیار کم است، مشتریان شما عقب نشینی میکنند. در صفحه “درباره ما” درمورد منابع درآمد خود و دلایل دریافت هزینه بابت خدماتی که مشتری را به خاطر آنها شارژ می کنید، صحبت نمائید. به یاد داشته باشید که به جای صحبت از قیمتها از ارزش خدمات و محصولات خود صحبت کنید.

? مدت فعالیت آنها چقدر است؟
مردم غالبا به دو گزینه ثبات و دوام به عنوان دو عامل تعیین کننده اعتماد نگاه میکنند. از آنجا که بیشتر شرکتهای کوچک (به خصوص از نوع آنلاین) قدمت طراحی وب سایت زیادی ندارند، انتظار تاریخچهای طولانی برای ایجاد اعتماد کاری، مشکل است. اگر شما با چنین موردی روبهرو هستید، میتوانید از تجربیات گذشته خود صحبت کنید. تجربه گذشته بیشتر صاحبان شرکتهای کوچک، با فعالیت کنونی آنها ارتباط زیادی دارد. در صفحه “درباره ما” ضمن صحبت درباره این موضوع، ارتباط و دلیل سود رسانی آن به فعالیت کنونی خود را شرح دهید.

? چگونه از کیفیت کار آنها مطلع شوم؟
بهترین راه برای این که به مشتریان بالقوه خود نشان دهید چه کار میتوانید برای آنها انجام دهید، قرار دادن متنهای تشکر از مشتریان خرسند شرکت است. بهترین حالت این است که این پیامها از جانب شرکتها باشند تا بتوانند به شکلی دقیق، موقعیت و رضایت مشتری شما را مشخص کنند. برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است این پیامهای قدردانی، آدرس تماس فرستنده را نیز مشخص کنند. معمولا نام و یک لینک به یک وب سایت کافی است. فراهم کردن لیستی از مشتریان سابق و نوع فعالیت ارایه شده از جانب شما به آنها نیز موثر است. قبل از تهیه لیست نام مشتریان، از آنها اجازه این کار را بگیرید. بیشتر اوقات آنها از دادن این اجازه بسیار خوشحال میشوند به خصوص اینکه لینکی به وب سایت آنها در سایت خود بگذارید.

? آیا آنها به انجمنهای شغلی مرتبط هستند؟
روش دیگر برای ایجاد اطمینان و اعتبار، وابسته بودن به انجمن ها، موسسات تجاری یا شغلی است. این موسسات غالبا به اعضا خود اجازه استفاده از لوگوی موسسه را میدهند. به عنوان مثال، وب سایت یک تعمیرگاه اتومبیل میتواند از علامت یک شرکت بزرگ تولید خودرو استفاده کند و به این وسیله بر در اختیار داشتن مکانیکهایی آموزش دیده تاکید کند. به طور مشابه، یک وب سایت مشاوره شغلی نیز میتواند لوگوی انجمن مدیریت و یک آژانس معاملات ملکی، لوگوی انجمن صنفی معاملات ملکی را به کار برد. از این انجمنها به نفع خود در صفحه “درباره ما” بهره بگیرید.

? آیا میتوانم در مورد سپردن اطلاعات محرمانه خود به آنها اعتماد کنم؟
مردم درباره اطلاعات شخصی خود، به خصوص در دنیای برخط، بسیار محتاط هستند. شما باید از یک سری سیاستهای حفظ و محرمیت اطلاعات استفاده کرده، آن را به وضوح در وب سایت خود نشان دهید، همچنین باید لینک آن را در صفحه “درباره ما” و همچنین صفحه اصلی قرار دهید. این مورد به تنهایی ممکن است تاثیر های مثبتی را بین مشتریان احتمالی که به جای انتخاب محلی دیگر، خرید از شما را انتخاب میکنند بگذارد.

? برخی جزییات اجرایی
اگر اطلاعات صفحه “درباره ما” ضمن اشغال فضایی زیاد، متن شما را طولانی میکند، میتوانید آن را در صفحههای مختلف تقسیم کنید. در این صورت به جای یک صفحه، یک بخش “درباره ما” خواهید داشت. در صورت انجام این کار، منوی کوچکی حاوی گزینههای مختص ساخت سایت بخش “درباره ما” تهیه کنید. لینکهای این منو را میتوانید اینگونه بنامید: کارمندان ما، فعالیت ما، نمونه کارهای ما، مشتریان ما و غیره. بهترین مکان برای قرار دادن این بخش، یک ستون در سمت راست یا چپ صفحه، با توجه به انگلیسی یا فارسی بودن صفحه است. همچنین در صفحه اصلی، لینکی را به صفحه “درباره ما” قرار دهید. لازم نیست این لینک حتما در مشخصترین مکان یا در منوی اصلی وب سایت شما باشد، فقط کافی است قابل رویت و دردسترس باشد.

? خلاصه
تشخیص خوب بودن و حسن شهرت شرکت ها در اینترنت کار سختی است. یک راه برای کمک به مشتریان احتمالی برای اعتماد به شغل شما، داشتن طراحی سایت ارزان یک صفحه “درباره ما” خوب است. این صفحه باید به بیشتر سوالات احتمالی که مشتری ها از خودشان در مورد اعتماد یا عدم اعتماد به شرکت شما می پرسند، پاسخ دهد. این صفحه باید از طریق یک لینک در صفحه اصلی به راحتی در دسترس باشد.
منبع : parsico
لینک مقاله در سایت هامون وب
منبع:طراحی سایت

ده مرحله در طراحی سایت برای دریافت کلیک

مدیریت یک سایت برای تشویق بازدیدکنندگان به «کلیک کردن» بر روی لینک و یا گرافیکی در وب سایت باید چند نکته مهم را رعایت نمایند. مراحل زیر برای دریافت «کلیک» به شما کمک خواهد کرد. یک: ویژگی‌های لینک هنوز در سراسر دنیا از نشانه‌ی آندرلاین (زیر خط دار) برای لینک‌ها استفاده می‌کنند. استفاده از «آندرلاین» برای لینک، به بازدیدکنندگان پیام واضحی طراحی سایت در مورد اینکه کدام متن در صفحه‌ی وب فقط متن بوده و کدام یک هایپرلینک می‌باشند، می‌دهد. در متونی که از آندرلاین استفاده می‌نمایید، دقت کنید برای مطالبی که لینک نیستند آندرلاین استفاده نکرده و از سردرگمی افراد جلوگیری نمایید دو: لینک‌های متنی لینک‌هایی که دارای متن می‌باشند کلیک بیشتری بر روی آن‌ها نسبت به لینک‌های تصویری می‌شود. در نظر داشته باشید 
 

هنگام ایجاد لینک برای وب سایت طراحی وب سایت خود معمولاً یک استثناء در مورد لینک‌های متنی وجود دارد که دکمه‌ی «خرید» می‌باشد. بیشترین گرایش به خرید از لینکی است که دارای متن بوده و اصولاً بر روی لینک خالی «خرید» بدون توضیحات کلیک نمی‌کنند. سه: لینک‌های گرافیکی اگر از لینک‌های تصویری استفاده می‌نمایید، ین لینک‌های قابل کلیک گرافیکی باید از دیگر متون وب؛ برجسته تر مشخص‌تر و پر جنب و جوش تر باشند. برای این لینک‌های طراحی سایت ارزان گرافیکی از رنگ‌های روشن‌تر، متضاد و حجیم تر استفاده نمایید. حتماً هر یک از تصاویر دارای متن مناسب توضیحی و الصاقی باشد. افراد با نگه داشتن موس بر روی تصاویر و اطلاع از محتوای متن تصاویر برای کلیک بر روی آن جذب خواهند شد. چهار: رنگ‌ها از رنگ‌های متضاد در لینک‌های خود استفاده نمایید. این امر باعث تشخیص متنی از متن‌های دیگر در صفحه وب سایت می‌شود. همچنین از قرار دادن لینک‌ها در برابر یک پس زمینه‌ی الگو اجتناب نمایید. زیرا خواندن متن لینک برای افراد بسیار مشکل خواهد شد. رنگ لینک در خطوط پایین صفحه باید از بقیه صفحه برجسته تر و بهتر نشان داده و آسان خوانده شود. پنج : قابل رویت بودن لینک تمامی لینک‌های صفحه وب خود را به صورت قابل مشاهده برای افراد قرار دهید. از پنهان کردن لینک و یا سختی حرکت در صفحات خودداری نمایید. برای نمایش لینک‌ها از برنامه نویسی اجتناب نمایید، زیرا این لینک‌ها برای افرادی که به دلایل امنیتی در مرورگر خود از script استفاده نمی‌کنند نمایش داده نخواهد شد. شش: لینک‌های پایدار محل قرار گرفتن لینک باید ثابت بوده تا بازدیدکننده از طریق حرکت در صفحات بتواند لینک مورد نظر را پیدا کند. از تغییر مکان لینک مانند تغییر محتوای صفحات وب اجتناب نمایید. هفت: تست دو بخشی با تغییر رنگ‌ها و قرار دادن لینک‌ها در اطراف آن می‌توان ساخت سایت تست رفتاری انجام داد.؛ و عدد از آن نظارت و پیگیری که چه گزینه ها و چه مناطقی از صفحه‌ی وب دارای بالاترین آمار کلیک می‌باشد. آنچه از طریق حس درک می‌شود ممکن است آن طور که شما فکر می‌کنید قابل روئیت نباشد. هشت: چشم‌های تیزبین از دوستان و اقوام خود درخواست نمایید تا از وب سایت شما دیدن کنند. آن‌ها با اطلاعاتی که در مورد چیزهایی که در سایت شما می‌بینند بدست می‌آورند و بر روی آن‌ها کلیک می‌کنند، شما را هیجان زده خواهند کرد. چند جفت چشم تیزبین به شما ایده های مناسبی در مورد اینکه دیگران چه دیدی از وب سایت شما دارند و چه مطالبی توجه آن‌ها را برای کلیک کردن جلب می‌کند، خواهد داد. نه: نوع فونت و سایز آن برای آسان سازی نمایش وب سایت برای بازدیدکنندگان از اندازه و نوع فونت برای بهتر و راحت‌تر خوانده شدن مطمئن شوید ده: موقعیت لینک لینک‌های مهم را در محلی قرار دهید که برای بازدید افراد، بدون حرکت در صفحات آسان باشد. موقعیت لینک‌های مهم باید در «نیمه بالای صفحه» باشد. منبع : parsico

منبع : طراحی سایت